«Αυτός που διαβάζει με όρους ανοχής, μπορεί να με διαβάσει. Αυτός που διαβάζει με όρους συμμετοχής, όχι».

Γ. Λ.


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ English/Français

Γιάννης Λειβαδάς: Σεμινάρια λογοτεχνικής παραίτησης



Εκπληκτικά πράγματα διαβάζω, κάνοντας διάλλειμα από την εργασία. Η συσπείρωση που επιτυγχάνεται σε ζητήματα οικονομικών απολαβών και φιλολογικών συσχετισμών είναι αξιοπρόσεκτη, ίσως και αξιομνημόνευτη, εντέλει.
Τα, υποτιθέμενα, σεμινάρια δημιουργικής γραφής, τα οποία ανακαλύφθηκαν σχετικά πρόσφατα από τους έλληνες φονταμενταλιστές, έρχονται να συμβάλλουν στην, σχεδόν καθολική, απόπειρα εξοβελισμού του οργανικού λόγου, ώστε η λογοτεχνία να πάψει, επιτέλους, να είναι τέχνη. Διότι αυτό κάνει ζημιά τόσο στην τέχνη όσο και στη ζωή.
Παρακολουθούμε, λοιπόν, ορισμένοι, αυτή την, ομολογουμένως εντυπωσιακή, πορεία εξόντωσης, την οποία έχουν βαλθεί να συνδράμουν άπαντες, άμεσα ή έμμεσα,  ενδιαφερόμενοι.
Το αποτέλεσμα γνωστό: ροή χρήματος σε ένα κλειστό σύστημα μεγαλοεκδοτών, οι οποίοι όλο και περισσότερο θα παραγάγουν βιβλία κονσέρβα, ενόσω η τέχνη της γραφής θα πνέει σταδιακά τα λοίσθια, σε επίπεδο κοινωνικής παρουσίας.
Θα σημειώσω, προς το παρόν, μόνο δύο πράγματα:
α) εκείνοι που ενδιαφέρονται (;) για το ζήτημα, καλό θα ήταν να φιλοξενούν στις στήλες και στα αφιερώματά τους, κι εκείνους που είναι σε θέση να εκφράσουν, να τεκμηριώσουν, αντίλογο επί των υποτιθέμενων σεμιναρίων. Δεν τολμούν, όμως, καθώς φαίνεται, ούτε καν να ανταποκριθούν στην ευγενή πρόκληση όσων αποτολμούν να μιλήσουν γι’ αυτό.
β) εκείνο που θα απολέσει σταδιακά η λογοτεχνία, θα το απολέσει γρηγορότερα η κοινωνία. Και τι είναι, πώς ονομάζεται το απολεσθέν αυτό.

Γιάννης Λειβαδάς: 19 Οκτωβρίου 2015



Σπαρταρούν μπροστά στην απομακρύνουσα ρώγα. Κριτικοί αποδεικνύονται εκείνοι που σημαδεύουν το έργο, με το οποίο η εποχή τους αποκτά κάποιο νόημα. Δίχως αυτό, διατελούν σερβιτόροι της φιλολογίας.


Γιάννης Λειβαδάς: Πολιτικό σχόλιο



Είναι λογικό να μην σας αρέσει η Ιστορία, ειδικά δε η πολιτική. Διαλύει τις αυταπάτες. Όλες, εκτός από μία: πως εσείς είστε εκείνοι που θα αλλάξετε τον ρου και το περιεχόμενο της Ιστορίας. Κι αυτό, ευτυχώς, αφού στα χέρια σας η ανθρωπότητα θα υπέφερε ακόμα περισσότερο. Γιατί, αυτό, ακούγεται στα αυτιά σας αδιανόητο.

Yannis Livadas 4 Poems / Poetry Kanto/ポエトリ関東

http://poetrykanto.com/2015-issue/yannis-

Japan’s longest-running bilingual poetry journal. / 関東学院大学、関東ポエトリーセンター発行の日英バイリンガルの詩の雑誌です。


Γιάννης Λειβαδάς: Στον εικοστό πρώτο



Στον εικοστό πρώτο αιώνα, τίποτα πιο ακριβό, πιο δυσεύρετο, από την Ανάγνωση.


Γιάννης Λειβαδάς: Βασισμένος στην απήχηση



Καθένας που ομιλεί βασισμένος στην απήχηση των λόγων του, είναι βασισμένος στην αβελτηρία του.


9/10/2015


Πρωτογενής ή μη σκέψη

Η εικόνα προηγείται της σκέψης όταν ο άνθρωπος δεν σκέφτεται αυτοπροαίρετα. Αυτοπροαίρετα σκέφτονται πλέον πολύ λίγοι άνθρωποι. Οι περισσότεροι χρειάζονται την εμβόλιμη στάση μίας εικόνας ή έστω κάποιας υποτυπώδους εικονοποίησης. Η σκέψη που ακολουθεί την εικόνα αποτελεί λογική ή παραλογική ανταπόκριση. Δεν είναι πρωτογενής σκέψη. Οι μη πρωτογενείς σκέψεις είναι εκείνες με τις οποίες ο άνθρωπος ακολουθεί τον χρόνο. Πρωτογενείς είναι οι σκέψεις με τις οποίες ο άνθρωπος δημιουργεί μέσα στον χρόνο.

Γ. Λ.
09/10/2015

Όλα τα πρωτότυπα κείμενα της ιστοσελίδας υπόκεινται στον νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων. Για την όποια χρήση ολόκληρων κειμένων ή αποσπασμάτων, από τρίτους, χρειάζεται άδεια από τους διαχειριστές της ιστοσελίδας.

© Γιάννης Λειβαδάς: yannislivadas@gmail.com

ΜΟΝΤΑΡΤ (Alloglotta 2015)

ΜΟΝΤΑΡΤ (Alloglotta 2015)

ΑΝΑΠΤΥΓΜΑ (Κουκούτσι 2015)

ΑΝΑΠΤΥΓΜΑ (Κουκούτσι 2015)

ΤΟ ΞΙΓΚΙ ΤΗΣ ΜΥΓΑΣ (Κέδρος 2015)

ΤΟ ΞΙΓΚΙ ΤΗΣ ΜΥΓΑΣ (Κέδρος 2015)

.

.

Τζακ Κέρουακ - Ρεμπό και 18 Χάικου

Τζακ Κέρουακ - Ρεμπό και 18 Χάικου
Δίγλωσση έκδοση, (Κουκούτσι 2015)

Μπλεζ Σαντράρ - 23 Ποιήματα και μία συνέντευξη

Μπλεζ Σαντράρ - 23 Ποιήματα και μία συνέντευξη
(Κουκούτσι 2012)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Αρχειοθήκη ιστολογίου